Határtalanul 2018 [HAT-17-01-00389]

HAT-17-01-00389

A Jászszentlászlói Szent László Általános Iskola 21 diákja 4 nevelő kíséretével június 2-8-ig hétnapos erdélyi kiránduláson vett részt. A program az Emberi Erőforrások Támogatáskezelő támogatásával valósult meg.

A Határtalanul! program célja a magyar-magyar kapcsolatok építése, személyes kapcsolatok kialakítása, elmélyítése a nemzeti összetartozás erősítése. Az úti cél a csodálatos Erdély volt. Felkerestük azokat a legismertebb történelmi és irodalmi nevezetességeket, amelyekkel a diákok a tanítási órákon már találkozhattak vagy találkozni fognak.

1. nap
Megtekintett helyek: Nagyszalonta, Nagyvárad, Vársonkolyos, Király-hágó, Csucsa, Kolozsvár

Ellátogattunk Nagyszalontán a Csonka-toronyhoz, ahol Arany János életével és munkásságával ismerkedtünk meg. Nagyváradon megkoszorúztuk Szent László szobrot, elénekeltük a Szent László himnuszt, rendbe tettük a szobor környékét. Útközben lehűtöttük magunkat a Nagy Magyar-barlangnál, Csucsán megemlékeztünk Ady Endréről.

[Az 1. nap galériáját itt tekintheti meg.]

2. nap
Megtekintett helyek: Kolozsvár, Torda, Tordai-hasadék, Torockó

Kolozsváron megkoszorúztuk a Mátyás király emlékművet, ellátogattunk Mátyás király szülőházához, és megnéztük a Szent Mihály-templomot. A Házsongárdi temetőben felkerestük Apáczai Csere János sírját, megemlékeztünk munkásságáról, megkoszorúztuk, majd rendbe tettük a sír környékét. Nagyot túráztunk a Tordai-hasadékban, útközben megismertük a kialakulásról szóló legendát, megkerestük a növényritkaságokat, sokat fényképeztünk, a tordai sóbányában pedig felfrissültünk.

[A 2. nap galériáját itt tekintheti meg.]

3. nap
Megtekintett helyek: Torockó, Szováta, Parajd, Gyergyószárhegy

Torockón a rossz idő miatt elmaradt a kirándulás, helyette Szovátán sétáltunk a Medve-tó körül. Gyergyószárhegyen vendéglátóinkkal megünnepeltük a Nemzeti Összetartozás Napját,  majd ellátogattunk a Böjte Csaba gyerekotthonba. Átadtuk a gyereknek szánt ajándékot, majd leültünk kicsit beszélgetni az ott élőkkel. Sokakat érzékenyen érintett az otthon lakóinak szomorú sorsa. A Gyilkos-tónál felmásztunk a Kis-Cohárdra, onnan gyönyörködtünk a panorámában. Ezt követően a Békás-szorosban gyalogoltunk, de a hirtelen jött vihar hamar véget vetett a gyönyörű látványnak. Nagyon eláztunk.

[A 3. nap galériáját itt tekintheti meg.]

4. nap

Megtekintett helyek: Gyergyószárhegy, Gyilkos-tó

[A 4. nap galériáját itt tekintheti meg.]

5. nap
Megtekintett helyek: Korond, Farkaslaka, Székelyudvarhely, Segesvár, Gyulafehérvár

Farkaslakán megemlékeztünk Tamási Áronról, megkoszorúztuk a trianoni emlékművet. Székelyudvarhelyen az Emlékezés Parkjában koszorúztunk és énekeltünk. Kirándulásunk utolsó napján Vajdahunyad, Déva és Arad nevezetességeit kerestük fel. Felejthetetlen, élményekben gazdag kirándulásban volt részünk.

[Az 5. nap galériáját itt tekintheti meg.]

6. nap
Megtekintett helyek: Gyulafehérvár, Tövis, Remetei Kolostor

[A 6. nap galériáját itt tekintheti meg.]

7. nap
Megtekintett helyek: Vajdahunyad, Déva, Arad

[A 7. nap galériáját itt tekintheti meg.]

Határtalanul! - Összefoglaló videó 2 percben

Szeretnénk megköszönni támogatóinknak az utazáshoz nyújtott minden nemű segítséget!